Skolan förstör allt!

Kom hem för en stund sen, åt snabbt + duschade. Och NU är jag klar för kvällen. NU har jag tid att blogga. Klockan halv sju? Inte så farligt igentligen (kan man tro). men har lixom inte vart hemma sen sju imorse + att jag red efter skolan en kortis + att jag inte behövde mocka för det var redan gjort. Slutar otroligt sent varje dag! Blir vansinnig.
Hade jag ridit normal längd på ritt + fixat alla sysslorna i stallet på min vanliga tid, så har jag räknat ut att jag kommit hem kl åtta ikväll, och efter det skulle jag ätit + duschat + bloggat, sen skulle klockan hunnit bli nio/halv tio. Hur mycket tid skulle man kunna ägna med kompisar klockan nio/halv tio på kvällen? Typ dags att gå och lägga sig vid tio/halv elva för att orka upp dagen efter till ... CPCPCPSKOLAN.
Har ju i och försig valt att ha egen häst. Men nu hinner man ju inte änns rida innan de blivit mörkt? Hur kul är det varje dag? STOR FET DISS TILL SKOLAN !!!! Det är helt okej med långa skoldagar när det blivit ljust på kvällarna och klockan typ är sju? Hur mysigt som helst att rida då, i värmen en härlig sommarkväll där solen strax går ner, underbart kallas det. Men att rida i mörkret + behöva frysa, det vill nog ingen? Och allt är skolans fel. Hur många gillar skolan lixom? Men den är endå viktig. Kanske alla hade tyckt om den mer om det hade vart typ 3timmar om dagen? INTE HELA ENS DAG SÅ MAN INTE HINNER GÖRA NÅGONTING.

Förlåt om detta blev lite flummigt. Är bara så J**** sur just nu och behövde skriva av mig. Tack för att du läste iaf;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback