Hastnet vs Bukefalos

Enligt mig.. Hastnet, mycket enklare när man ska leta häst på nått sätt, och snyggare design och så. Sen har bukefalos mycket bra texter och forum, så dom är bra på olika sätt;)
Nått ni inte visste var att det var jag som hittade Amigo på nätet i vår familj. Satt hemma en eftermiddag, ganska så dåligt humör för att den andra hästen vi kollade på inte gick igenom besiktningen. Kollade på lite andra hästar, började med hastnet men hittade inget. Gick vidare till bukefalos, och på 2-3 sidan hittade jag Amigo. Ett bra pris för vår familj och en d-ponny. Det var det första jag tänkte på. Kollade på bilden, hur söt ponny som helst! Kollade även på filmen och Amigo var jättefin tyckte jag! Perfekt kroppsform och hoppade fint, samt fina steg. Ringde mamma direkt! Det första hon sa var: Hur gammal är han? Ja kollade självklart, och ah .. ja blev tyst en stund.. "Mamma.. han är fyra". Hon var lite tveksam, men hon lovade att kolla på annonsen när hon kom hem.
Det slutade med att vi åkte och "tittade" på honom. Och första gången jag såg honom så stog han där färdigsadlad i stallgången och ville bli riden, utav mig! Minns det första jag sa om honom: Gud va söt!

Det blev disskutioner hit och dit, vänner & familj. Men vi valde Amigo tillslut!
Första intrycket tyckte mamma var viktigast, och hon sa att hos Amigo så strålade jag mest.
Kan säga att en annan häst vi kollade på klappade jag inte änns. Ägarna frågade om jag ville rida, men jag sa nej så det var bara syrran som red.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback