Amigo - 8 Januari

Idag var jag nere i Kba med Annie som hoppade clear round. Sen efter det gick jag ner till stallet och mockade, fyllde höpåsar, fixade havrespannar, bytte vatten och soppade. Började putsa en sadelgjord och då slog de till i skallen på mig. Det som hände igår, la jag bara bakom mig. Men förut så blev jag sur på mig själv för 2minuter och tänkte: Nä, detta måste jag fixa! Kan inte bara smita ifrån problemen? Så jag red en halvtimma i paddocken idag;)
Lindade hans ben för skojsskull,  och när jag satte upp så längde jag stigbyglarna och bestämde mig för att rida ett kort med jobbigt dressyrpass. Red Amigo från skritt (efter uppvärmningen såklart) till trav i form och tänkte jättemycket på framåtbjudningen. Ställde han inåt och jobbade på volter med mycket ben, minska och förstora volten hela tiden. Så höll jag på i trav i 10min sen galopperade jag ca 3varv runt den lilla paddocken i båda varven. Tänkte jättemycket på att öka och krävde ingen form, och ponnyn gick kanon! Amigo har vart så duktig idag! Gårdagen är fixad och den går att glömma bort nu;)
Sen efteråt putsade jag mina chaps, ridskor och magplattan. Duktig jag är! Så idag blev stallbesöket som skulle gått på 30min ... 2 ½ timma ;)

Kommentarer
Postat av: Hanna

känner igen skorna, kommer dom från hööks? (jag hade likadana innan, sen växte jag ur dom!)

sv: hihi :)

2012-01-08 @ 17:33:38
URL: http://thirtyeight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback