Amigo - 16 Januari

Idag gick allt lite fortare än jag tänkt mig. Det var mockat i boxen och vattnet var utbytt, så behövde bara fylla 3påsar hö + 2 havre spannar. Det gjorde jag det första jag gjorde när jag kom till stallet. Sen red jag ut i ca 30-40 min, red till en strecka som man kan träna på fram och tillbaka, så där red jag i skritt-trav-galopp. Började böja och ställa samt flytta från sida till sida i skritt, i trav+galopp ökade jag och minskade farten. Amigo var super duktig och gick jätte fint idag!
På hemvägen går vi förbi en paddock där en vit islandshäst travar runt. Amigo får värsta dampet och travar+studsar (samtidigt) på stället, la till ett litet bocksprång här & där HAHAHAHA JAG TYP DOG vad pinsamt det var.. Och hon som red sa ngt typ som: Oj vad uppstressad han blev då, och så skratta hon... hahah en pucko häst är han♥ Och så höll han på hela vägen hem... Han typ vägra gå normalt och skritta :o hahah, och svansen RAKT upp i vädret! Suck, typiskt araber...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback