Longering + Horsemanship

Longering
Har haft lite roliga övningar samt småträning med Amigo under hans vila. Han får typ massa energi och springer efter småhästarna så jag har longerat några gånger (och han har blivit superduktig nu). Longerar utan problem! Stora framsteg:) Filmade lite, men den blev inte så bra;) Sen var det svårt att longera samtidigt som jag filmade så han började slöa, höhö lat ponny!
Horsemanship
Eller "frihetsdressyr" eller vad ni kallar det.
Vill förstärka mitt och Amigos samband. Kommer gå mycket bättre i framtiden då! Känner att han litar på mig, men han ska kunna lite på mig ännu mer, 100% verkligen! Amigo har haft sina dagar. Ena dagen gick allt helt superduper bra! Och andra ville han inte alls, men tvingade han lite, hehe (morötterna fick krypa fram) och då gjorde han glatt vad jag bad honom! Haha söt ponny:) Detta är iallfall någonting vi kommer att fortsätta med! Och så småning om tänkte jag börja tömköra Amigo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback