Bett

Har ett problem, behöver hjälp, och nu menar jag hjälp.
Amigo har en lagom känslig mun och behöver verkligen inte skarpa bett då han lyssnar jättebra på lätta tygeltag osv. Rider just nu på ett tvådelat och det var det vi fick med från hans förra ägare. Han går bra på det tycker jag, fast han tuggar jättemycket på bettet när man rider. Alltså överdrivet. Vill ha ett så mildt bett som möjligt, men har man gummibett så finns ju risken att han tuggar sönder det och får det att skava (har läst på google). Jag kan verkligen ingenting om bett. Så "någon", skulle du kunna lägga en kommentar om vad för bett som skulle passa Amigo och hur det fungerar osv? skulle vara jätte snällt.


Haha mobba inte mina händer, vet inte vad som hände i det språnget, tack!

Kommentarer
Postat av: Daniela

Åhhh, fy vilken söt ponny!



Är det arab i den?

2012-02-08 @ 23:15:26
URL: http://upplandsryttarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback