Amigo - 23 Februari

Idag har vädret vart superduper härligt! Sol, varmt och inga moln alls. Dock lite blåsigt, men inga kalla vindar. Ännu bättre att jag hade elevensval idag när vädret låg på topp och slutade kvart över elva. Så var i stallet vid tolv tiden och fodrade samt mocka och fixade allt. Medans hästarna åt lunch gick jag till Hällesåkersgården och åt lunch jag också! Sen kom pappa och körde ner mig till stallet igen.
Jag kom till stallet, fixade Amigo och red ut på en härlig tur. Mötte Nora så red en stund och gjorde henne sällskap! Fixade & meckade med alla möjliga träns och bett innan jag red ut, byta pannband, bett och tyglar här och där. Resultatet blev grymt! Så nu har jag två träns med 2olika bett som sitter perfekt på Amigo!:D
Red även på det tredelade bettet idag, Amigo gick jätte fint på det, tuggade inte alls och var pigg! :D Kommer variera lite med betten tror jag, och har funderingar på att skaffa ett nova bett. Idag var det iallfall en lyckad dag! Hoppas vädret håller sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback