Som sagt..

Jag skrev om att jag fått lite "fobi", haha vet inte vad jag ska kalla det så det fick heta "fobi" ;)


Häromdan var jag i stallet och skulle rida, började borsta lite på bakbenet, och då strök han bak ögonen och gav lite täcken. Men jag som är så övertygad om att han vill ta över så jag putter till han och säger till han att skärpa sig. Jag fortsätter att borsta långt ner på benet, det börjar med att han lyfter lite på benet. Och jag idiotförklarar han nästan? Nää, men jag trycker ner benet och han klappar te mig lite med benet/hoven. Det var absolut ingen fara, inte hårt och jag fick inte ont. men . Efter det så har jag lixom.. inte vågat gå riktigt nära hans bakben(just det bakbenet, det andra = no problem). Men jag fick seriöst hjärtklappning, började svettas så fort jag närmade mig benet. Jag som alltid är så envis och aldrig rädd, det verkar som om rädslan finns inom mig. Men jag vågar inte släppa ut den, för då är jag en mes.

Men idag fick jag droppen! Stängde in rädslan och bara var lugn. Lugnade ner Amgio och lindade och kratsade bakhovarna på han. Och allt gick toppen! Så glad att jag kunde övertyga mig själv, ett gott tecken på självförtroende? hmm... Kan inte säga att jag "tycker" att jag har så värst mycket självförtroende.

Nu ska jag äta varma mackor, dricka varm ♥ OBOY ♥ och kolla på idol!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback