bld 18

Hur är din häst att rida ?

Amigo då.. han är helt olika i alla "kategorierna", men jag ska svara på frågan!

Uteritt:
På uteritten kan han vara pigg och springa på, men man har sån kontroll på han! Helt underbart.
Så tycker man att det går för fort så är det bara att sakta ner han osv. Han kan även lataaaa laaagom haha, eller vad man säger. Han kan gå först ibland och när man rider ut själv med han går det oftast jättebra:)
Inte rädd av sig, verkligen 110% trafiksäker! Skällande hundar = no problem;) Hihi bästa ponnyn!♥

Hoppning:
Hoppning brukar man ju då rida i paddock;) Därför kan han sega, men ute tycker han det är superkul:D
Han har inte världens finaste hoppteknik när han "segar". Och när han är pigg vet jag faktiskt inte, eller jag har ju suttit på han när han vart pigg i hoppning, men aldrig sett när han är det. Och mamma = inte duktig på att kolla sånt;) eller om hon änns kollar på de... HAHA
Men annars så stannar han sällan, hoppar även om det är i minifart... Haha = Jag flyger x) Fast sitter kvar..

Dressyr:
I dressyren har han ett väldigt fint steg. Går oftast i form, med baktramp och ibland går han ner på tygeln.
Men för tillfället är han grym på att kröka på nacken och gå ner på tygeln! Superduktig ponny:)
Kan lata i dressyr också, eller gå fram mer än vanligt! Beror på vilket humör han är på
Egna ord
Till er som tycker att "åh vilken seg ponny osv" Håll Käften, ni har ingen aning hur min häst är att rida, det är jobbigare än ni tror och ni hade aldrig kunnat göra det bättre. Och jag kan faktiskt få han gå bra, så seriöst sluta med erat idiotsnack. Det är inget fel med min häst, och jag älskar han♥ Don't care about us!

Ni som inte förstår, jag har hört att personer snackat så om oss, och det är lågt. Ursäkta språket i inlägget, men det är f*n inte okej att snacka skit bakom någons rygg. Speciellt när man inte kan göra det bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback