Amigo - 27 & 29 september

Hade ju inte tillgång till internet i tisdags! Så skriver om den ritten också:)

Tisdag 27 september
Uteritt med Agnes som red på sin medryttarhäst, en islandshäst!:D
Vi red en bit mot Inseros och tillbaka, skrittade vääldigt mycket p.g.a att vi snackade typ hela tiden;)
Amigo var pigg och helt underbaaar! Åh va snäll han var han min fina♥

Torsdag 29 september

Idag blev allt lite sent och vi kom inte till stallet för en kvart över sju.
Så jag gick ut i hagen med grimskaft (ombytt med hjälm osv såklart) och bara satte fast det som tyglar i grimman och satte upp:) Han hade täcke på sig så ridbyxorna blev inte så smutsiga;)
Men han lyssnade jätte bra och tänkte mycket framåt! Testade att rida med vikten, och han lyssnade! :o
Haha ngt nytt;) Men allt gick jättebra:) skritt-trav-galopp i mörkret. Tur att det finns belysning i minipaddocken;)

Efter passet longerade jag han med bara grimskaftet, inget spö,träns eller någonting.
Och allt gick super! Gick nästan att longera han löst;) hihi
GJorde även ledövningar, samt släppte han och gick runt på lite volter, snett igenom osv. Han gick snällt med:)

Åh vad nöjd jag vart med han idag+Tisdags!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback