Svar på fråga



Ber er snälla att kommentera med hela namn om ni inte har blogg eller liknande.
Denna frågan har jag hoppats på att den inte ska komma upp, men jag har vetat att jag måste förklara för er någon gång, så jag gör det nu.

När vi fick Amigo var det mycket uteritt som gällde, tränade näsan inget alls i paddock den första månaden, tänkte bara på att lära känna han. När vi började ta dressyrlektioner blev det inte alls som jag hade tänkt mig. Amigo gick inte framåt ordentligt och fuskade med vägar osv. Jag har fått hemläxa och gjort allt jag kan i snart ett halvt år, leda Amigo ibland och han ska gå med riktig framåtbjudning, longera 1dag i veckan och slöa står inte på schemat, och när jag rider får jag absolut inte låta honom slöa. Och nu fick jag frågan varför jag inte rider honom i form? Jo min dressyrlärare sa helt enkelt att jag bara ska tänka på framåtbjudningen för när han går i form tänker han inte på det alls, och när han inte går i form gjorde han inte det heller. Så det var bara att börja träna på att han ska gå med framåt bjudning när han inte går i form och det har jag gjort nu i ett halvt år och han har gjort en mega förbättring! Superponny kallar jag det! Jag är superglad över detta och nästa år kommer vi börja gå i form mer och mer, men allt tar tid. Har redan börjat med han och han går jättefint. Har bara inga kort på det (än).

Hoppas du fick svar på din fråga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback